24 Kasım 2010 Çarşamba

JCVD (2008)

"Kendime soruyorum bu dünyada ne yaptın diye: Hiçbir şey!"
Uzun süredir seyretmek istediğim ama bir türlü denk getiremediğim, bu son derece alçakgönüllü güzelliği sonunda seyrettim. Vay be! İyi işlerin, başta çılgınca ve anlamsız gelen fikirlerden doğduğuna dair inancımı yeniden pekiştirdi, bu karanlık karamel bon bon şekeri film. Ayrı bakış açılarından ve ayrı senaryo zamanlarından olayı tekrar ele alan şık bir senaryosu vardı. Çok hoş bir pararlel paslaşma kurmuştu senarist. İşin doğasını iyi anlayan bir yönetmen ve atmosfer yaratan bir ekiple birlikte harika bir iş çıkartmışlar. Hele Jean-Clade'un insanlıktan bir süreliğine yükselip, tüm olayın dışına çıkarak kendi hakkında yaptığı o esaslı konuşma (ki direk bizle konuşuyor), şu yıllardır moloz diye baktığımız adamın iyi bir oyuncu olduğunu gösteriyordu. Tirad sayesinde bir insan olarakta sevdim bizim Jan Kılod'u! Hala seyretmediyseniz seyredin.

2 yorum:

  1. *matrix
    *samsara
    *yüzüklerin efendisi
    *kaplan ve ejderha
    *çarlinin çukulata fabrikası
    *uçak 1-2
    *şeytanla anlaşma yapan bir adam sevdiği (komedi) kıza kendini beğendirmek için şekilden şekile giriyor. adı neydi unuttum.
    bunlardan biri çıkarmı diye bakıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Saydığınız filmler arasında bir tek Kaplan ve Ejderha'yı beğenirim. O filmin adı da Bedazzled'ti sanırım. Fena film değildi hakikaten de güldürür. Brendan Fraser oynuyordu.

    YanıtlaSil