6 Aralık 2010 Pazartesi

ŞEYTANI GÖRDÜM

Derinlik olarak asla Joon-Ho-Bong'un, Salinui Chueok'unu (Memories of Murder) yakalayamıyor, Ji-Woon-Mik'in Akmereul Boattda'sı. Yine seri katil ve Kore sinemasının pek sevdiğini düşündüğüm esaslı temalarından intikam var filmin ana damarlarında; ama ne Cinayet Anıları'ndaki katil kadar sofistik bir katil sözkonusu ne de aynı filmin göndermelerle dolu, politik arka fonuna sahip Şeytanı Gördüm. Old Boy'un muhteşem oyuncusu Min-Sik-Choi sayesinde birkaç kulaç derinleşiyor karakter, lakin indiği irtifada asılı kalıyor. Rol çok yakışmış olmasına rağmen bu agresif oyuncuya, yine de tam oturmuyor kalıbına. Bütün bunların dışında 144 dakikalık, kısa sayılmayacak süresine karşın, heyecanlı bir seyirlik vaad ediyor bana kalırsa türün meraklısı seyirciye. Fazla şey beklememek, tok gözlü olmak şartıyla tabii. Film bittikten sonra katilin son sözlerinden pek başka bir şey kalmadı aklımda doğrusu: "Beni yenemezsin; çünkü ne acıyı ne de korkuyu biliyorum, o yüzden sen çoktan kaybettin."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder