3 Aralık 2010 Cuma

ALIEN (1979)

Okulu kırmış, cebimde biraz para ile Süreyya sinemasının önünden geçiyordum. Sinemayı severdim ama tam bir enayiydim bu konuda henüz. Ağzım açık Sürayya'nın "bu günkü program" vitrinine baktım. Filmden bazı karelerin fotoğraflarını da koyarlardı vitrine. Zaten itiraf etmeliyim ki fotoğrafları ve afişi görünce ipnotize edilmiş bir biçimde cebimdeki bütün parayı basıp, bir bilet aldım, filme daldım. Başlayana kadar karanlıkta bekledim ve feci bir film başladı sonunda. Hayatım boyunca seyrettiğim bütün filmler bir yana, Alien kadar dehşet vericisi yoktur. Bu kadar uzağa götüren. Gerçekten tekinsiz, insanlık dışı bir belanın içine seyirciyi de bulaştıran böyle bir film ondan sonra  seyretmedim. Belki tartışılıp yakın örnekler bulunabilir, benim için de var; ama ilksel gücüyle aşılmaz bir sınır koyduğu için, sinemadaki insanlık dışı yaklaşımların en tepesindeki kara tahtını hiçbir filme bırakmayacak bana kalırsa. Daha konuşulur hakkında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder